Od Jakub Jesenská Naposledy aktualizováno červenec 26, 2021
Britská značka sportovních automobilů Lotus prezentovala nedávno nový model Emira, který má být náhradou za aktuální končící tři modely. Podle vedení automobilky se jedná o nejdokonalejší vozidlo, které navrhli respektive vyrobili jejich týmy designérů a konstruktérů.
Ostrovní značka současně s velkým zármutkem potvrdila, že je to poslední model se spalovacím motorem před tím, než v Lotusu nastane elektrifikace, tedy čistě doba elektrická. Lotus Emira využívá designový jazyk hyperšportovej studie s názvem Evija, která je již v koncepční kreaci poháněný čistě elektrickou energií. Designéři navrhli vůz pro každodenní použití, proto i přes svůj prudce sportovnímu „looku“ a přísné aerodynamice působí relativně vlídným a poměrně i praktickým dojmem.
Sportovní kupé Emira je postavené na platformě Sports Car Architecture. Při rozvoru 2575 mm jde o 4412 mm dlouhé vozidlo, které má 1985 mm na šířku a 1225 mm na výšku. Současně mluvíme o posledním neelektrifikovaných vozidle značky Lotus. Ty další už budou mít pomoc elektromotoru, nakonec Lotus patří pod křídla čínského koncernu Geely. V případě modelu Emira se 3,5-litrový motor V6 od Toyoty nastěhoval dozadu. V příští sezoně přibude do nabídkového portfolia značky Lotus i menší 2,0-litrový řadový čtyřválec od Mercedes-AMG.
Příznivci značky se tak mohou těšit na výkony 360 až 400 koní (265 až 294 kW) a točivý moment 430 Nm. V obou případech také půjde o přeplňované pohonné jednotky. Maximální rychlost je ístanovená na 290 km / h a zrychlení z klidu na 100 km / h dosáhne za 4,5 sekundy. Převodovka může být manuální, automatická nebo DCT (dvouspojková). Z vozidla nebudou příliš nadšeni ochránci životního prostředí, protože auto emituje 180 g CO2 na km. Nejlehčí verze začíná s hmotností na 1405 kg.
Uvnitř hyperšportiaku najdeme 10,25-palcovou dotykovou obrazovku, digitální přístrojový štít má pak 12,3 „. Nechybí ani jízdní asistenti (Advanced Driver Assistance Systems – ADAS), tedy adaptivní tempomat, detekce únavy, čtení dopravních značek, omezovač rychlosti, sledování mrtvého úhlu, i asistent změny jízdního pruhu a další. K dispozici jsou 20-palcová kola s pneumatikami Goodyear Eagle F1 Supersport nebo za příplatek Michelin Pilot Sport Cup. Emira má interiér zaměřený na řidiče, ale je podstatně atraktivnější než v předchozích modelech značky Lotus.
Design interiéru je v podstatě minimalistický – štíhlé větrací otvory a policová palubní deska, která sklouzává přes panely dveří. Tam se nacházejí některé skutečně pěkné detaily, jako jsou podivné kliky dveří, či chladné mřížky reproduktorů. Plovoucí středová konzola má dva skutečné držáky nápojů, mezi nimi je slot pro telefon a pod nimi zase úložný prostor. V sportovních sedadlech je místo jen pro dvoučlennou posádku a samotný interiér také nezapře sportovní DNA. Přesto nechybí i trochu luxusu a inspirace v leteckém průmyslu. v okolí řidiče. Cena sporťáku startuje na částce 60.000 britských liber bez daně, tedy asi 70.140 eur.
https://e-zeny.cz/top-trendy-v-liceni-ktere-ovladli-podzim-podivejte-se-podle-stylu-ktery-look-vam-pristane/
https://glamourcasopis.cz/velke-sedaci-soupravy-aneb-kdyz-chcete-luxus-a-neresite-nedostatek-prostoru/
https://luo.cz/matrace-jako-zaklad-dobreho-spanku-kde-koupit-ty-nejlepsi/