Přiznám se, minulý týden jsem se pořádně, hm, jak to slušně říct, nasrdil. Byl jsem tankovat do svého stařičkého auta benzín E5. A skoro mi oči z jamek vypadli, když jsem viděl cenu 1,60 € za litr. A drazí naši čtenáři, bude horší.
Od Marek Pauca Naposledy aktualizováno červenec 29, 2021
Při autech se často říká: nemáš na banány, nekupuj si opici. Pomalu to vypadá tak, že opravdu na auta nebudeme mít dostatek financí. Z každé strany nějaké poplatky a zatížení, ať už v podobě parkovacích politik, registračních daní, či avizované změny přechodu zpoplatněných úseků silnic z hlediska časového na vzdálenostní úseky, po lopatě řečeno ze známek na mýtné i pro osobní auta. Řidičů zvyšování cen pohonných hmot nikdy nepotěší. Zatím to však není jisté. Je to jen návrh, jakým se chce EU ubírat.
nové zdanění
EU se nelíbí hlavně dvě oblasti. Energetické ztráty budov a doprava. „Budovy dnes spotřebovávají 40% energie a emise ze silniční dopravy se neustále zvyšují – ne snižují, ale zvyšují!“ Řekla Von der Leyenová. „Musíme tento trend zvrátit a musíme to udělat spravedlivě a sociální.“
Nová schéma přinutí dodavatelů paliv platit další poplatky za kompenzaci znečištění pocházejícího z topných zařízení a spalovacích automobilů. Návrh už vyvolává obavy, že společnosti přenesou tyto výdaje na spotřebitele a nejchudší domácnosti, které mají méně zdrojů na přechod na čistší alternativy, budou nejvíce zasaženy. Francouzský europoslanec Pascal Canfin, který předsedá ekologickému výboru Evropského parlamentu, nazval tento návrh „politicky sebevražedným“ a varoval, že by to mohlo vyvolat sociální nespokojenost podobnou stávky žlutých vest ve Francii v roce 2018, který mimo jiné vznikl iz důvodu zvýšení daně z pohonných hmot. I ekologické organizace, jako například Greenpeace a Evropská klimatická nadace, zpochybňují účinnost tohoto nového systému a tvrdí, že neexistuje žádná záruka snížení emisí.
Vyšší cenu předpokládáme i proto, že v dohledné době pravděpodobně dojde ke snížení poptávky po palivech a na to, aby se ropnému průmyslu vyplatilo látky distribuovat, budou muset zvednout marži.
uhlíkové clo
Evropská komise chce více a chystá na dovážené „uhlík“ uvalit clo, v praxi to znamená zavedení nové hraniční daně. Jak všichni dobře víme, tak EU se snaží omezit emise skleníkových plynů a jak správně tušíte, tak toto úsilí přináší značné náklady na inovácie.Na ochranu svého domácího průmyslu před nekalou konkurencí je Komise odhodlána vytvořit mechanismus, který zavede dodatečný poplatek za dovoz zboží s vysokým obsahem uhlíku. Poplatek bude odrážet cenu, což přinutí dovozní materiál mít podobnou cenu, jako kdyby byl vyroben podle právních předpisů EU. Příplatek zaplatí podniky z EU, které dovážejí znečišťující zboží na jednotný trh. Brusel očekává, že prostřednictvím cla se získá ročně asi 10 miliard eur. Nástroj se zpočátku zaměří na dovoz, který je považován za více ohrožen únikem uhlíku: cement, železo, ocel, hliník, hnojiva a elektřina. Seznam bude později rozšířen o další sektory. Opatření okamžitě zasáhnou země jako Turecko, Rusko, Ukrajina, Egypt a Čína, protože jsou největšími vývozci vybraných výrobků.
Redakce radí: Nechte se inspirovat zajímavými články, tipy a nápady, inspirace není nikdy dost.
https://ladybox.cz/mineralni-kameny-na-posileni-mysleni/
https://zenyin.cz/kolik-mesicne-zaplatite-za-pomucky-na-cisteni-zubu/
https://voguemag.cz/fitness-rucniky-z-mikrovlakna-na-sport-i-cestovani/