7.5 C
Brno
Čtvrtek, 25 dubna, 2024

Dopis Yvona Chouinarda a Patagonia ve službě pro planetu

„We are in business to save our planet“

Yvon Chouinard nikdy neplánoval být byznysmenem. Začínal jako řemeslník, který vyráběl lezecký hardware pro sebe a své kamarády, až později se dostal k výrobě oděvů. Společnost měla úspěch, a Chouinard cítil, že toho musí využít nejen ve svůj prospěch, ale především v prospěch planety.

Patagonia svůj postoj jasně formuluje ve svých core values, a sice klíčových hodnotách, kterými se řídí jejich podnikání. Jednou z nich je i nonkonformnost vůči konvencím, díky které se stali lídrem ve vynalézání postupů jak dělat byznys užitečným pro planetu.

Jak se to dá? Můžeme si poměrně jednoduše představit, co všechno by mohl jakýkoli výrobce dělat tak, aby co nejméně zatěžoval životní prostředí. I v Patagonii začali s materiály a výrobními procesy. První recyklovaný fleece byl uveden na trh v roce 1993, kdy se u nás jen pár lidem zdálo o třídění odpadu. Aktuální čísla říkají, že 87 % produktů Patagonie je zcela nebo alespoň zčásti z recyklovaných materiálů. Jejich plán do roku 2025 je, že všechen polyester bude recyklovaný. Využívají plastový a vlastní textilní odpad a recyklují i ​​své produkty. Dodavatelský řetězec je vázán kodexem a více než 80 % produkce má osvědčení Fair Trade.

Ale jak dosáhnout většího vlivu? Snižování zátěže pro Patagonii není dost. Proto přišli s programy jako je například Worn Wear, který motivuje zákazníky, aby oděvy nosili co nejdéle, dali si je v případě potřeby opravit nebo dali dál a nové si kupovali až tehdy, když je skutečně potřebují. Každý rok dávají 1 % tržeb na ochranu přírody a jako certifikovaná B Corp společnost splňují vysoké standardy sociálního a environmentálního dopadu. V roce 2021 se dokonce umístili v žebříčku B Corp Best for the World Environment Award. Patagonia podporuje mnoho organizací, které se zabývají redukováním plastového odpadu, ochranou divoké přírody a sociální spravedlností.

Yvon Chouinard však stále nebyl spokojený. 14. září učinil rozhodnutí, které ohromilo celý svět. Oznámil, že se dobrovolně vzdal své společnosti v hodnotě 3 miliard dolarů, přičemž vlastnictví vložil do trustu a zavázal se utratit všechny budoucí zisky pro environmentální účely. Mluvčí Patagonie uvedl, že tento krok přinese každoročně přibližně 100 milionů dolarů na boj proti klimatickým změnám.

Chouinard prohlásil rezolutně: Země je naším jediným akcionářem.

I přes své nesmírnosti nejsou zdroje Země nekonečné a je jasné, že jsme překročili její limity. Ale naše planeta je i odolná. Můžeme ji zachránit, pokud se k tomu zavážeme.

- Komerční sdělení-magazín

Mohlo by vás zajímat

- Komerční sdělení-PR články
- Komerční sdělení-magazín
- Komerční sdělení-magazín

Doporučené články z rubriky

- Komerční sdělení-aktuality