7.5 C
Brno
Čtvrtek, 25 dubna, 2024

Hyundai Kona 1.0 T-GDi – základ, který se nemá za co stydět!

Hyundai Kona nás příjemně překvapil kultivovaností a pružností motoru a také možností zkombinovat 7-stupňový automat se základní výbavou a základním motorem. Škoda jen, že na zadních sedadlech nenabízí více místa.

Martin Domek, Pravda 19.09.2021 07:00
Hyundai Kona je pouze o málo větší, než nový … Foto: Martin Domek, Pravda
Hyundai Kona je pouze o málo větší, než nový Bayon. Nabízí však silnější motory a o něco lepší výbavu v základě.
Vylepšená Kona má kompletně propracovanou přední masku s novými světlomety a úzkými oddělenými denními horizontálně orientovanými LED-kami umístěnými nad nimi. Propracovaná je i mřížka a kompletně nová je spodní část nárazníku. Díky těmto změnám se auto nejen opticky rozšířilo, ale i vizuálně zdynamizovalo – a to bez jakéhokoliv zbytečného zdůrazňování agresivity.

Kona versus Bayon
Kona to ani nepotřebuje, je totiž typickým rodinným crossoverem. Jen pro zajímavost – v portfoliu korejské automobilky mu nedávno přibyl nový konkurent. Je nim Hyundai Bayon. (Zde si můžete přečíst naše první dojmy z tohoto modelu: Hyundai Bayon – dobře vymyšlený crossover.)

Interiér vypadá dobře a je také kvalitně spracovaný.Foto: Pravda, Martin Domek
Interiér vypadá dobře a je i kvalitně zpracován.
Kona je však od něj o něco větší, ale rozměrové rozdíly jsou zcela minimální, pohybují se v jednomístných číslech v centimetrech. Spíše je rozdíl v tom, že Kona začíná prodávat se silnějšími motory a už v základu je o něco dražší. Abychom byli konkrétní, Bayon má v základu 62 kW tříválec s 5-stupňovým manuálem a jeho cena začíná na 14 990 eurech. Testovaná Kona má v základě 88,3 kW tříválec se 6-stupňovým manuálem a její cena začíná na 16 790 eurech. Takže v základě je Kona o 1 800 eur dražší. Má však výrazně silnější motor a již zmíněnou 6-stupňovou manuální převodovku.


Kalkulátor pro nejlevnejší pojištění auta. Najděte to nejvhodnější pojištění v řádu minut!


Jsou zde však i další rozdíly. U obou modelů je základní výbavový stupeň nazvaný Comfort. No Kona má v něm například 16-palcová litá kola, Bayon však jen 15-palcové disky s celoplošnými kryty, při Koně je v základě přístrojový štít s větším displejem av silnějších výbavách v ní můžete mít i head-up displej, který v seznamu výbavy Bayou absentuje. A co je při silnějších motorizacích nejdůležitější – Konu v nich dostanete, na rozdíl od Bayou, i s pohonem 4 × 4.

- Komerční sdělení-magazín

Mohlo by vás zajímat

- Komerční sdělení-PR články
- Komerční sdělení-magazín
- Komerční sdělení-magazín

Doporučené články z rubriky

- Komerční sdělení-aktuality