4 C
Brno
Pondělí, 25 října, 2021

Společnosti Porsche se nelíbí snaha Italů o výjimku ze zákazu ‚spalováků‘

Italská vláda chce v Bruselu vymoci pro domácí výrobce supersportů odklad ze zákazu prodeje aut se spalovacími motory. Porsche, které má na trhu úspěšný Taycan si myslí, že by to byla velká chyba.

and 20.09.2021 12:00
Porsche investuje obrovské prostředky do … Foto: Porsche
Porsche investuje obrovské prostředky do elektromobility, takže je logické, že nehodlá podporovat výjimky pro ty, co dosud elektrickou technologii ignorovali.
Nestává se to často, aby se politici v dnešních časech ohradili proti plánům Evropské komise na zákaz prodeje aut se spalovacími motory od roku 2035. V Itálii se to však stalo. Tamní ministr pro ekologický přechod Roberto Cingolani se zastal domácích výrobců supersportů, jakými jsou značky Ferrari, Lamborghini, Maserati či Pagani. Pro Bloomberg potvrdil, že v současné době probíhají jednání s komisí EU, která se zabývá dopady zákazu spalovacích motorů na výrobce sportovních aut. Italská vláda chce pro ně odklad tohoto zákazu a argumentuje tím, že malé automobilky nemají možnost takových velkých investic, potřebují specifické technologie a vyrábějí zanedbatelné množství vozidel, takže jejich negativní dopad na životní prostředí není tak výrazný.

Tesla S Plaid – rekord na Nürburgringu 2021
ČTĚTE VÍCE
Odveta po dvou letech: Tesla S Plaid rozdrtila na Nürburgringu Porsche Taycan
To se však vůbec nelíbí Porsche. To investovalo do elektrifikace obrovské prostředky, jejichž výsledkem je mimořádně úspěšný Taycan, a v budoucnu počítá is elektrifikací modelové řady 718 Cayman / Boxter či dalších modelů. Navíc se pouští do výroby synteetických paliv aby udrželo při živoří legendární Porsche 911. Šéf automobilky ze Zuffenhausenu Oliver Blume se vyjádřil, že takové výjimky ze strany EU by byly velkou chybou. Po ruce má dva důvody. Zaprvé si myslí, že elektrická technologie je pro supersporty lepší než ta „fosilní“. „Elektromobily budou v dalším desetiletí neporazitelné,“ řekl Blume pro Bloomberg. A dodal, že i značky jako Ferrari by měly přispět k tažení proti globálnímu oteplování. „Dekarbonizace je globální fenomén a podílet na něm by se měl každý.“

Bugatti-Rimac – 2021
ČTĚTE VÍCE
Hádanka je rozuzlením. Bugatti a Rimac vytvoří společný podnik!
Zní to logicky. Výjimky pro Ferrari či Lamborghini by jejich zvýhodnily v konkurenčním boji. I když přechod na elektrický pohon nezatracují. Například Ferrari představí první elektrický model v roce 2025. Konkurenční Lamborghini také připravuje rozsáhlou elektrifikaci, nejprve však formou hybridní technologie. Čistý elektromobil přijde prý v roce 2025, ale s tím, že výroba modelů se spalovacím motorem bude běžet nejdéle, jak to jen bude možné. Později se Lamborghini nabízí příležitost využít elektrickou technologii chorvatské společnosti Rimac, která vyrábí fenomenální supersport Nevěra s výkonem 1 400 koní, akcelerující z 0 na 300 km / h za 9,3 sekundy. Tu vlastní z velké části koncern VW přes automobilku Porsche.

- Komerční sdělení-magazín

Mohlo by vás zajímat

- Komerční sdělení-PR články
- Komerční sdělení-magazín
- Komerční sdělení-magazín

Doporučené články z rubriky

- Komerční sdělení-aktuality